خرید کالا قیمت و خرید بهترین چادرنماز جدید شیک مجلسی دیجی کالا - بازار تهران

چادرنماز نوعی پوشش از پارچه سفیدرنگ یا گل‌دار است. بانوان کشورهای مسلمان از این پوشش، در هنگام اقامه نماز استفاده می‌کنند. به‌طورکلی چادر بانوان به‌صورت نیم‌دایره برش داده می‌شود و فقط از نظر قدی با هم متفاوت هستند. کارایی و استفاده از این نوع چادر اغلب برای اقامه نماز است. البته در ایران، بیشتر بانوان در پشت درب ورودی نیز از آن استفاده می‌کنند.

قیمت و خرید بهترین چادرنماز جدید شیک مجلسی دیجی کالا

چادرنماز

در ادامه مطلب شما را با انواع چادرنماز دختران و بانوان و نکات مهم در خرید این محصول آشنا می‌کنیم.

 

انواع چادرنماز

چادرنماز در انواع و مدل‌های زیر طراحی و به فروش می‌رسد:

  1. چادرنماز کیسه‌ای

این نوع چادرنماز به‌صورت کیسه‌ای دوخته می‌شوند. در چادرنماز کیسه‌ای فرد به طور کامل در حالت نشستن و برخاستن، پوشیده است. در هنگام وزش شدید باد، به‌خوبی روی سر می‌ماند و نیازی به گرفتن با دست نیست.

  1. چادرنماز عربی

به شکل چادر معمولی هستند. با این تفاوت که دو آستین دارند. نسبت به مدل کیسه‌ای، آزادی عمل بیشتری دارید. در قسمت سر چادرنماز عربی، کش دوخته شده است که مانع از سُرخوردن آن، از روی سر می‌شود.

  1. چادرنماز آستین‌دار

نوعی چادر عربی است که پوشیدن و درآوردن آن بسیار راحت است. در هنگام استفاده از تسبیح یا کتاب آسمانی، نیازی به مهارکردن آن با دست نخواهید داشت.

 

  1. چادرنماز جشن تکلیف

این نوع چادرنماز برای دختران در سن ۹ سالگی طراحی و دوخته می‌شود. پوشیدن و استفاده از چادرنماز جشن تکلیف، بسیار راحت است.

  1. چادرنماز مجلسی

این نوع چادرها برای مهمانی و پشت درب ورودی برای پوشش در برابر نامحرم استفاده می‌شوند. تفاوت آنها با چادرنماز در نوع پارچه و طرح آن است. برخی چادرهای مجلسی با طرح طلاکوب و زیبایی دوخته می‌شوند.

 

  1. چادرنماز عروس

طبق رسم‌ورسوم قدیم، همراه با جهیزیه دختر، چادرنماز نیز قرار داده می‌شد. شاید فلسفه آن، تشویق دختران به اقامه نماز است. همان‌طور که برای پخت‌وپز و آشپزی به وسایلی نیاز دارد، برای اقامه نماز هم به پوشش احتیاج خواهد داشت.

 

نکات کاربردی برای خرید چادرنماز

در هنگام خرید چادرنماز، به نکات زیر توجه کنید:

  1. اندازه و سایز چادرنماز

اولین و مهم‌ترین نکته در خرید چادرنماز، اندازه آن است. چادری که می‌خرید باید با قد شما متناسب باشد. نماز شما در صورتی صحیح است که دست‌ها و پاها و تمام بدن به جز گردی صورتتان را پوشانده شود. پس در انتخاب اندازه چادر دقت کنید.

  1. جنس چادرنماز

بهترین پارچه برای دوخت چادرنماز، نخی است. زیرا نسبت به جنس‌های دیگر، سبک و خنک است. هر چند گران‌تر هم هست.

 

  1. کیفیت دوخت چادرنماز

حتماً در هنگام خرید چادرنماز به کیفیت دوخت آن توجه کنید. به‌خصوص در مورد چادرهایی که مقنعه و آستین روی آنها دوخته شده است.

  1. طرح و رنگ چادرنماز

انتخاب طرح و رنگ چادرنماز کاملاً سلیقه‌ای است.  اما همان‌طور که می‌دانید در کتب حدیث توصیه به روشن بودن رنگ لباس نمازگزار شده است.

 

  1. ویژگی‌های جانبی

روی برخی چادرهای نماز، مقنعه دوخته می‌شود تا فقط گردی صورت در هنگام نماز مشخص باشد. آستین برخی مدل‌های چادرنماز، دارای کش است و دست‌ها را به‌خوبی تا مچ، پوشش می‌دهند. همچنین روی برخی از چادرهای نماز، دو جیب برای قراردادن تسبیح، مهر یا کتابچه دعا تعبیه شده است.

 

  1. شست‌وشوی راحت و بدون دردسر

چنانچه چادرنماز کثیف شود، باید سریع و آسان شسته شود. چادرنمازی تهیه کنید که به‌راحتی با دست یا در ماشین لباس‌شویی شسته شود. دستور اکید اسلام هم برای بانوان و هم آقایان، پاکیزگی لباس در هنگام نمازخواندن است.

  1. قیمت چادرنماز

چادرنماز در بازار از مدل‌های ارزان‌قیمت تا گران‌قیمت عرضه می‌شود. ازاین‌رو با هر بودجه‌ای که دارید، می‌توانید چادرنماز با قیمت دلخواه و مناسب تهیه و خریداری کنید. خرید چادرنماز گران‌قیمت و مرغوب، چند سال بیشتر از چادر ارزان‌قیمت و بی­کیفیت کار می‌کند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بازدید : 68 views بار دسته بندی : راهنمای خرید از سایت دیجی کالا تاريخ : 2 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.