خرید کالا خرید بهترین مارک اجاق گاز صفحه ای ایرانی اجاق گاز رومیزی ارزان قیمت دیجی کالا - بازار تهران

یکی از وسایل مهم و ضروری هر خانه و آشپزخانه اجاق گاز است که برای تهیه و پخت مواد غذایی استفاده می­شود. از سالها قبل تا به امروز شکل اجاق گازها و نوع سوخت مصرفی آنها تغییر کرده و در حال حاضر بیشتر آنها از گاز طبیعی و بوتان یا برق برای روشن شدن، انتقال گرما و پخت غذا استفاده می­کنند.

خرید بهترین مارک اجاق گاز صفحه ای ایرانی اجاق گاز رومیزی ارزان قیمت دیجی کالا

راهنمایی در خرید اجاق گاز صفحه­ ای

برای انتخاب یک اجاق گاز خوب باید به نکاتی توجه شود و تا با دیگر وسایل آشپزخانه و کابینت همخوانی داشته باشد. تنوع در تولید اجاق گاز بسیار زیاد است. بعضی از آنها خود دارای فر و جوجه گردان هستند و بعضی فقط بصورت یک صفحه روی کابینت نصب می­شوند.

بدین ترتیب اجاق گازها را به دسته­های مختلفی چون رومیزی، توکار یا صفحه­ای و مبله تقسیم می­کنند.

ما در این مطلب به راهنمایی در خرید اجاق گازهای صفحه­ای که برای بسیاری از محیط های آپارتمانی مناسب هستند می­پردازیم و چند نمونه از برندهای مختلف را به شما معرفی می­کنیم.

در هنگام خرید یک اجاق گاز صفحه­ ای به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • اجاق گازهای صفحه­ای امروزه در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می­شوند کخ برای کابینت­ها و انواع سلایق می­توانند مناسب باشند.
  • تعداد شعله­ها در خیلی از مدلها متفاوت است و بسته به نیاز خانواده خریداری می­شوند. اما بیشتر از اجاق­های ۴ و ۵ شعله خریداری می­شود.
  • اجاق گازهای توکار متناسب با کابینت طراحی و نصب می­شوند به همین دلیل معمولا نمی­توان آنها را جا به جا کرد.
  • جنس اجاق گازهای توکار معمولا از شیشه نشکن، استیل و سرامیک هستند که در مقابل حرارت نیز مقاوم هستند.
  • اجاق­های شیشه­ای جدا از عایق حرارت دچار ترک خوردگی نمی­شوند اما بهتر است بعد از هر بار استفاده حتما تمیز شوند.
  • اجاق­های استیل دوام بالایی دارند و بصورت ساده و آجدار تولید می­شوند. نوع ساده ظاهری زیبا و صیقلی دارد و براحتی دچار خط و خش نمی­شود. در نوع آجدار هر چه بیشتر آن را تمیز کنیم ممکن است از شفافیت آن کم شود. برای براقیت هر دو مدل بهتر است آنها را با اب و جوش شیرین تمیز کنیم.
  • ماندگاری و دوام مدلهای سرامیکی در مقابل حرارت، آب داغ و سابیدن از مدل شیشه­ای بیشتر است براحتی تمیز می­شود و در مقابل حرارت، آب داغ نیز مقاوم است.
  • از آنجایی که اجاق گازهای صفحه­ای فر ندارند فر باید جداگانه خریداری شود پس در هنگام خرید باید به میزان هزینه­ای که می­شود توجه کرد.
  • فندک و ترموکوپل جزو مواردی است که به ایمنی اجاق گاز شما کمک می­کند و در صورت خاموش شدن شعله گاز ترموکوپل جریان گاز را قطع کرده و مانع از انتشار آن در فضای خانه می­شود.
  • نشان استاندارد، اعتبار برند و خدمات پس از فروش از جمله مواردی است که باید به آنها در هنگام خرید توجه کرد. با نصب گاز توسط نماینده شرکت و وجود خدمات پس از فروش در هزینه تعمیرات هم صرفه جویی می­شود.
  • خرید اجاق گازهایی که با گاز کار می­کنند به صرفه­تر از نوع برقی می­باشد چون هزینه انرژی برق بسیار بیشتر از گاز است.
  • در زمان خرید اجاق گاز به فاصله میان شعله­های اجاق گاز توجه کنید تا در هنگام استفاده از چند قابلمه باهم تماس نداشته باشند.

تا آنجا که لازم بود به نکاتی در مورد انتخاب و خرید اجاق گاز مناسب اشاره شد اما بهترین تصمیم را خود خریدار با توجه به شرایط مالی، تعداد افراد خانواده و دیزاین آشپزخانه می­تواند بگیرد. در ادامه تعدادی از برندهای مختلف را معرفی کردیم.

۱٫       اجاق گاز صفحه­ای از برند اخوان مدل G135-S

ابعاد این اجاق گاز ۸۶×۵۰ سانتی‌متری و تعداد شعله­های آن ۵ شعله است. از استیل ساخته شده و مجهز به فندک اتوماتیک، شعله پلوپز، سرشعله و شیر ایتالیایی، شبکه چدنی، ترموکوپل و کابل برق است. میزان بازدهی و احتراق آن ۲۵ درصد بالاتر از میزان استاندارد است.

۲٫     اجاق گاز صفحه ­ای بلینی مدل S5001

یکی از پرطرفدارترین اجاق گازها اجاق گاز صفحه­ای بلینی است که از استیل ساخته شده و کیفیت خوبی نیز دارد. شامل ۵ شعله می­باشد و ابعاد ان نیز ۵۰*۸۸ سانتی متر است. امکاناتی مانند ترموکوپل، فندک خودکار، توان حرارتی ۳ کیلوواتی، ولوم از جنس پلاستیک نسوز، شبکه چدنی، نوار آب بندی و کابل برق نیز در این اجاق گاز استفاده شده ­است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
بازدید : 2,313 views بار دسته بندی : راهنمای خرید از سایت دیجی کالا تاريخ : 15 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.