خرید کالا خرید اینترنتی بهترین دستگاه باربیکیو مناسب برقی، گازی، ذغالی آپارتمانی دیجی کالا - بازار تهران

امروزه کباب کردن و برشته کردن گوشت از دیرباز جایگاه ویژه­ای در فرهنگ غذایی جوامع مختلف پیدا کرده و این تقاضا روز به روز در حال افزایش است. از جمله مزایای پخت غذا بر روی آتش و یا به اصطلاح عامیانه کباب کردن، می­توان به حفظ ارزش ماده غذایی و در عین حال طعم لذیذ آن اشاره ­کرد.

خرید اینترنتی بهترین دستگاه باربیکیو مناسب برقی، گازی، ذغالی آپارتمانی دیجی کالا

راهنمایی در خرید دستگاه باربیکیو مناسب

از گذشته تا کنون روش­های مختلفی برای کباب کردن گوشت استفاده و به مرور زمان روش­های راحت­تر جایگزین شیوه­های سنتی شده­­است. اما امروزه برای کباب کردن مواد غذایی ابزارهایی نظیر منقل،گریل و باربیکیو مورد استفاده قرار می­گیرند.

باربیکیو چیست؟

باربیکیو یا کباب کردن سیخی مواد غذایی همانطور که اسمش پیداست به معنی به سیخ کشیدن مواد غذایی و مهیا ساختن آنها برای قرارگیریشان روی زغال داغ و یا میله­های برقی است که در نهایت منجر به کباب شدن ماده غذایی می­گردد.

باربیکیو در حقیقت نوعی روش پخت است که مطابق آن ماده غذایی که عموما گوشت، مرغ و ماهی است (که از قبل توسط ادویه­جات، آبلیمو و… طعم دار شده است)، در فضای باز بر روی حرارت آتش قرار می­گیرد و کبابی می­شود.منبع حرارت در این روش اغلب اجاق گازی، برقی، زغال و یا چوب است.

کباب پزها

کباب پزهای خانگی انواع مختلفی نظیر منقل، گریل و باربیکیو دارند که توسط آنها می­توان غذاهای کبابی لذیذ و خوشمزه را ضمن حفظ ارزش غذایی طبخ کرد. هر کدام از این دستگاه­ها را امروزه می­توان در طرح­ها،سایز­ها و رنگ­های مختلف خریداری نمود.

استفاده از دستگاه باربیکیو چه مزایایی دارد؟

تغییرات سبک زندگی نظیر آپارتمان نشینی،  محدودیت فضا،  مشغله فراوان و راحت طلبی از جمله عواملی است که افراد را به سمت استفاده از کباب پز­های برقی و باربیکیو سوق داده­است. نمونه­­های قدیمی کباب­پزها  اغلب زغالی و هیزمی بودند و حجم و فضای زیادی را اشغال می­کردند و استفاده­شان علاوه بر جنبه زمانی از لحاظ تولید دوده و خاکستر دردسر­های فراوانی را به همراه داشت. اما باربیکیو­ها و کباب­پزهای جدید این مشکلات را به همراه ندارند و تجربه یک آشپزی بی­­دردسر،سریع و بدون ریخت و پاش را برایمان به ارمغان می­آورند. باربیکیو را به راحتی می­توان در محیط­های مختلف استفاده نمود و برای تامین حرارت آن روش­های مختلف و در عین حال راحتی وجود دارد.

انواع باربیکیو

اما همانطور که گفته شد باربیکیو را می­توان در مدل­های مختلف بسته به نیاز و شرایط تهیه و خریداری نمود. باربیکیوها دارای نمونه­های ایستاده، رومیزی، برقی، گازی و زغالی هستند که شما با توجه به نیاز و انتظاری که از دستگاه دارید می­توانید نمونه ایده­آل خود را انتخاب کنید. در ادامه هر کدام از آنها را به اختصار توضیح می­دهیم:

بحث ایستاده یا رومیزی بودن باربیکیو که نیازی به توضیح بیشتر ندارد. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که در نمونه­های ایستاده ارتفاع دستگاه قابل تنظیم است.

باربیکیوی گازی: منبع تغذیه این دستگاه گاز مایع یا همان گاز شهری است. این نمونه یکی از پرطرفدارترین کباب­پزها است. سهولت کارکرد و  نظافت، از جمله دلایل محبوبیت این کباب­پز است. این دستگاه را می­توان در حیاط، تراس و یا پشت بام­ها مستقر کرد و با آن وعده­های لذیذی به طبخ کرد.

باربیکیوی زغالی: خرید این نمونه بیشتر برای افرادی توصیه می­­شود که زغالی بودن غذا برایشان اهمیت خاصی دارد. این نوع از باربیکیو نیز طرفداران خاص خودش را دارد. این نوع از کباب­پز در دو شکل­ ثابت و متحرک موجود است، بنابراین پیش از خرید بهتر است مدل مورد­نظر خود را انتخاب کنید. اما نکته قابل ذکر در مورد باربیکیوی زغالی این است که به هنگام خرید حتما باید نیازهای فعلی و آینده خود را مورد توجه قرار دهید و نسبت به نوع باربیکیوی زغالی و برندی که می­خواهید خریداری کنید، اطلاعاتی کسب کنید.

باربیکیوی برقی: این دسته نیز به طور کلی مشابه نمونه گازی باربیکیو، تنها با این تفاوت که برای استفاده نیازمند برق هستند. بنابراین ممکن است محدودیت بیشتری نسبت به نوع گازی داشته باشند، زیرا همواره نیازمند دسترسی مستقیم به برق و پریز است. در حالیکه نمونه­های گازی را می­توان به وسیله یک کپسول گازی در هر جایی استفاده­ کرد.

باربیکیوی ذغالی و گازی: این دستگاه چندکاره و ترکیبی، انتخابی مناسب برای حیاط­های ویلایی، آلاچیق­ها و… است. با توجه به میزان حوصله و شرایط می­توانید یکی از دو حالت گازی یا زغالی را برای فراهم کردن کبابی لذیذ انتخاب کنید.

برای خرید باربیکیوی مناسب کدام نکات را مورد توجه قرار دهیم؟

اندازه دستگاه

سایز دستگاه را می­بایست متناسب با محل درنظر گرفته شده برای نصب دستگاه انتخاب نمود.

جنس بدنه دستگاه

از آنجا که باربیکیو اغلب در محیط­های سرباز مورد استفاده قرار می­گیرد، جنس بدنه­اش باید ضدزنگ و مقاوم در برابر رطوبت باشد. نمونه­های آهنی موجود در بازار علی رغم قیمت بسیار مناسب به دلیل عدم مقاومت در برابر زنگ­زدن، عملا بدرد نخور می­باشند و با عمر پایین، سبب افزایش هزینه نیز می­شوند.

این در حالی است که اغلب برندها و شرکت­های معروف تولید باربیکیو از آلومینیوم یا استیل در ساخت بدنه دستگاه استفاده می­کنند. استفاده از این جنس اگرچه قیمت باربیکیو را تا حدودی بالا می­برد، اما موجب افزایش مقاومت و  طول عمر دستگاه می­گردد. بنابراین می­توان گفت حتی از نظر اقتصادی نیز خرید این باربیکیوها از آنجا که شما را تا مدت­ها بی­نیاز از خرید مجدد باربیکیو می­کند، به صرفه­تر است. اما مزیت این گروه از باربیکیوها تنها به موارد ذکر شده ختم نمی­شود؛ زیبایی ظاهری و جلای این دستگاه نیز از دیگر امتیازات آن محسوب می­شود.

جنس صفحه گریل باربیکیو

صفحه گریل­های باربیکیوها در دو نوع مسطح و شبکه شبکه هستند. این صفحات در حقیقت امکان پخت ماده غذایی بدون تماس مستقیم شعله را فراهم می­کنند. در هنگام خرید باربیکیو باید به صفحه گریل از دیدگاه­های مختلفی توجه کرد. برای مثال قابلیت جابجایی آسان یکی از این موارد است که در صورت وجود به افزایش کارایی باربیکیو کمک می­کند. اما مهم­ترین موضوع در مورد صفحه گریل­های دستگاه بابیکیو جنس آنها است. به طور کلی سه جنس آهن، استیل و چدن در ساخت این صفحه ­ها بکار می­رود.

نمونه­های آهنی که تنها پوششی از تفلون یا لعاب را بر روی خود دارند، اغلب از قیمت پایینی برخوردارند. اما نکته مهم در مورد صفحه گریل­های آهنی این است که بعد از گذشت مدتی روکششان در اثر حرارت فراوان از بین می­رود و ظاهر نامناسبی برای دستگاه بوجود می­آید. البته نکته بسیار مهم دیگر این است که زنگ موجود در این صفحات آهنی می­تواند به ساختار غذا نفوذ نماید که این مورد بسیار برای سلامتی مضر است.

صفحه گریل­های استیل به علت ضدزنگ بودن نسبت به نمونه­های آهنی از کیفیت و جایگاه بالاتری برخوردارند هر چند که استفاده طولانی مدت از باربیکیوهای با صفحه گریل استیل می­تواند موجب از تغییر رنگ استیل شود.

اما نمونه­های چدنی بهترین باربیکیوهای موجود در بازارند. این باربیکیوها علاوه بر قدرت نگهداری گرمای بیشتر، ظرفیت گرمایی بالا،طبخ سریع،پخت غذای کباب شده لذیذ و ظاهر زیبا از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است و رنگ و ظاهرش به مرور دستخوش تغییر نمی­شود. همچنین لازم به ذکر است که پاکسازی آن نیز بسیار آسان است.

ویژگی­هایی که می­توان در برخی از باربیکیوها مشاهده کرد:

قطع خودکار گریل برای مدیریت بهتر تایم و دقت

وجود فن و دریچه هوادهی و در نتیجه ایمنی بالاتر و بیشتر

برخورداری از سینی‌های اضافی

قابلیت تنظیم حرارت و گَیج حرارتی

هنگام استفاده از باربیکیو توجه به کدام نکات بهداشتی لازم و ضروری است؟

پاکسازی دستگاه قبل و بعد هر بار استفاده

گذاشتن مواد غذایی در دمای خنک قبل و بعد پخت

خنک سازی مواد غذایی جهت پیشگیری از فاسد شدن آنها

عدم قرار دادن مواد غذایی خام و پخته در یک مکان مشترک

نظافت دست­ها پیش از  شروع فرآیند آشپزی و تماس با مواد غذایی

هنگام استفاده از باربیکیو توجه به کدام نکات ایمنی لازم و ضروری است؟

فاصله کباب­پز

باربیکیوهای گازی و زغالی را بهتر است بیرون از محیط خانه استفاده­کرد. درصد بالایی از مشکلات بوجود آمده در هنگام استفاده از این دستگاه­ها به علت استفاده از آنها در محیط های کوچک و خفه­ای نظیر بالکن، حیاط خلوت و تراس می­باشد. بنابراین رعابت فاصله دستگاه از سایر مواد و دستگاه­های قابل اشتعال و نیز شاخه درختان از جمله نکات پیشگیری کننده مهم است.

محل استقرار پایه­ها

به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی بهتر است پایه­های باربیکیو را در نقاط کاملا صاف و بدون برآمدگی قرار دهید. اگر از باربیکیو در محیط­های کاشی کاری شده یا مفروش شده نظیر بالکن و آلاچیق استفاده می­کنید، حتما برای پایه های آن از کف­گیر استفاده کنید.

نظافت دستگاه

سینی باربیکیو را پس از هر بار استفاده به صورت کامل از باقی­مانده مواد غذایی و چربی ها پاک کنید. اگر دستگاه شما از نوع زغالی­ است پیشنهاد ما به شما این است که پس از هر بار مصرف زغال های سرد شده را دور بریزید.

پیشگیری از نشت گاز

یکی از نکات ایمنی که همواره پیش از استفاده از وسایل دارای شعله توصیه می­شود بررسی اتصال درست لوله گاز و عدم نشتی آن است. عدم توجه به این مورد ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد. اما یکی از راه­های رایج بررسی عدم نشتی گاز استفاده از کف صابون است. در صورت وجود نشتی بخشی از شلنگ که سوراخ است کف می­کند. البته حس بویایی هم می­تواند در تشخیص نشتی احتمالی کمک حال باشد.

خاموش شدن شعله

اگر هنگام استفاده از دستگاه شعله آن خاموش شد ضمن حفظ آرامش شیر گاز و باربیکیو را ببندید و پس از گذشت ۵ دقیقه برای گازرسانی دوباره، اقدام کنید.

جلوگیری از نزدیک شدن کودکان و حیوانات به دستگاه در هنگام استفاده از آن

عدم حمل و نقل دستگاه در هنگام رشن بودن و انجام این کار در زمانی که دستگاه خاموش و سرد است

استفاده از مواد آتش زای ایمن

اگر باربیکیوی شما از نوع زغالی است و برای شعله ور شدن زغال قصد استفاده از مواد آتش زا دارید، پیشنهاد ما استفاده از مواد آتش زای مخصوص زغال است. استفاده از سایر مواد به علت خطرات زیاد آن بازی با جان است.

داشتن لباس مناسب

یکی دیگر از نکاتی که همواره به افرادی که در معرض شعله آتش هستند توصیه می­شود استفاده از لباس­های جمع و جور و راحت است. در مورد استفاده از باربیکیو نیز این قضیه صدق می­کند. بنابراین همواره سعی کنید از لباس هایی که فیت بدنتان است و بخش های دست و پا گیر و اضافی ندارد، استفاده کنید.

مهار آتش

به هر حال در هنگام استفاده از وسایل شعله دار همواره باید احتمال آتش سوزی را در نظر داشت. بنابراین باید همواره آماده این شرایط بود و کپسول آتش نشانی و جوش شیرین را در دسترس قرار داد. همچنین در صورت عدم دسترسی به کپسول استفاده از خاک هم روشی مناسب است. اما توجه داشته باشید برای خاموش ساختن و مهار آتش در چنین شرایطی به هیچ وجه از آب استفاده نکنید.

بر طبق عادت در ادامه لیستی از بهترین و مرغوب ترین باربیکیوهای موجود در بازار ارائه می­شود و به صورت مختصر هر کدام معرفی می­شوند:

باربیکیو تتیس مدل S-200

باربیکیو تتیس مدل S-200 مشکی رنگ است و منبع تغذیه­اش گاز شهری می­باشد به همین علت می­توان از آن در حیاط، ویلا و تراس­ها استفاده­کرد. به علت وجود مبدل زغالی این دستگاه را به نوعی می­توان چندکاره دانست و در محیط­های بیرونی نیز مورد استفاده قرار داد. وجود کابینت، پایه چرخ دار قفلی، اجاق چدنی، تنظیم کننده حرارت، دو هواکش به منظور کنترل دما و اجاق خوراک پز از سایر ویژگی­های این دستگاه به شمار می­رود.

باربیکیو سه شعله کاداک مدل Meridian

این باربیکیوی سه شعله­ای بالاترین کیفیت را در میان مدل­های گازی باربیکیو برخوردار است. ظاهر بسیار زیبا و وجود یک اجاق کناری به قطر ۲۸ سانتی متر، از دیگر ویژگی­های خاص این باربیکیو است. همانطور که گفته شد این باربیکیو از مدل گازی بوده و به وسیله کپسول و یا گاز شهری قابل استفاده­است. علاوه بر موارد ذکر شده وجود درب دولایه، نشانگر حرارتی، میز کار کناری تاشو، قابلیت شستشوی آسان و قابلیت استفاده از قطعات و لوازم جانبی ماژولار کاداک از دیگر قابلیت­های این دستگاه است.

 

بهترین اسپری تاخیری و حجم دهنده دیجی کالا | قیمت النگو طلا دیجی کالا | کرم موبر تناسلی | قیمت پارکت چوبی دیجی کالا | کوله پشتی اسپرت دیجی کالا | ساعت ضد آب دیجی کالا | بهترین برند قابلمه آلمانی | استخر بادی بزرگ | ظروف آرکوپال فله ای دیجی کالا | قیمت پرایمر دیجی کالا | خرید کاپشن چرم مردانه ارزان دیجی کالا | بهترین ابگرمکن دیواری کم فشار و بازده انرژی a | پرفروش ترین خردکن | اجاق گاز رومیزی ارزان قیمت دیجی کالا | دیلیت اکانت تلگرام | آهنگ رپ | لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام | آموزش خصوصی سئومتن کتاب معجزه شکرگزاری ۲۸ روزه | اهنگ تکنو شاد | حذف اکانت تلگرام به زبان فارسی | سوره کهف صوتی | آهنگ ورزشی معروف خارجی | اهنگ رپ کلاسیک | اهنگ رپ شاد | اهنگ بلوچی ارگی عروسی | اهنگ هندی معروف | بهترین اسپری تاخیری و حجم دهنده | دانلود آهنگ کلاسیک خارجی معروف با کلام | آهنگ هندی | آهنگ ترکی غمگین | آهنگ بلوچی افغانی | اهنگ رپ تند | مدیتیشن خواب با کلام | آهنگ احساسی برای دختر | آهنگ او له له | ده موسیقی بی کلام برتر جهان | اهنگ بیس دار وحشتناک سه بعدی | اهنگ های دیس لاو رپ فارسی | اهنگ برای ارامش اعصاب با کلام | نوتیفیکیشن گوشی کجاست | دانلود آهنگ او له له | قهوه ساز خوب چی بخرم | خوشبو کننده ماشین دریچه کولر | آهنگ جدید شادمهر سایه | بهترین کرم پودر |

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بازدید : 150 views بار دسته بندی : راهنمای خرید از سایت دیجی کالا تاريخ : 7 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.