خرید کالا خرید و قیمت بهترین چرخ خیاطی کامپیوتری چرخ خیاطی کاچیران دیجی کالا - بازار تهران

یکی از وسایل دوخت و دوز در خانه­ها چرخ­های خیاطی هستند که به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی در ساختار و کاربرد آنها تغییراتی بوجود آمد. اما کار اصلی آن همچنان دوختن انواع کالاهای پارچه­ ای است.

اگر چه در گذشته از دست و نخ و سوزن برای دوختن لباس و هر جنس پارچه­ای استفاده می­شد اما امروزه برای سرعت کار و ایجاد یک دوخت بادوام و منظم از چرخ خیاطی استفاده می­شود تا دوخت­ها با فاصله یکسان و زیبا انجام شود.

خرید اینترنتی بهترین چرخ خیاطی کامپیوتری چرخ خیاطی کاچیران دیجی کالا

معرفی و راهنمایی در خرید بهترین چرخ خیاطی

جدا از مزایای استفاده از چرخ خیاطی برای دوخت و دوز لباسهای خودتان می­توانید با ایجاد یک کسب و کار کوچک لباسهایی را برای فروش تهیه کنید.

چرخهای خیاطی باتوجه به قابلیت و کاربردشان قیمتهای متفاوتی دارند و باید متناسب با نیازتان یکی از آنها را خریداری کنید.

البته برای استفاده چندین ساله از چرخ خیاطی بهتر است به دنبال مدل­ها و برندهای با کیفیت بروید.

انواع چرخ خیاطی

به طور کلی چرخ های خیاطی به سه دسته کاملا متفاوت از یکدیگر تقسیم می­شوند که از نظر کاربرد متفاوت هستند:

  • چرخ های خیاطی مکانیکی
  • چرخ های خیاطی دیجیتال
  • چرخ های خیاطی برقی

چرخ خیاطی مکانیکی:

این نوع چرخها برای دوخت و دوز ساده و تعمیرات لباس مناسب است و در اندازه­های بزرگ در کارگاهها با پدال می­تواند کار کند.

تنظیمات این نوع دستگاه­ها به طور دستی انجام می­شود و دارای کلیدها و شماره­گیرهای بزرگی هستند.

چرخ خیاطی دیجیتالی:

چرخ­های خیاطی دیجیتالی پیشرفته­تر از چرخ­های خیاطی مکانیکی هستند و امکانات و قابلیت های بیشتری را دارند. تنظیمات آن با کامپیوتر انجام می­شود و با قابلیت اتصال به کامپیوتر نرم­افزارهای آن قابل به روزرسانی هستند.

الگوهای زیادی را برای دوخت و دوز و ایجاد طرح­های مختلف در پارچه می­توان ایجاد کرد و با استفاده از حافظه جانبی می­توانید طرحهای سفارشی خودتان را ذخیره کنید تا دوباره هم از آن استفاده کنید.

چرخ خیاطی برقی:

چرخ­های خیاطی برقی تلفیقی از مدلهای مکانیکی و دیجیتالی هستند. دارای مدارهای الکتریکی جهت انتخاب مدل دوخت هستند و یک صفحه نمایشگر بزرگ ال سی دی این تنظیمات را نمایش می­دهد.

استفاده از این چرخ­ها راحت است و مدل­ها و الگوهای سخت و پیچیده به راحتی قابل تنظیم است.

معمولا کاربران آماتور و بسیاری از افرادی که به تازگی اقدام به استفاده از چرخ­های خیاطی می­کنند، در ابتدا چرخ مکانیکی می­خرند.

اما بهتر است برای شروع کار چرخ­های برقی تهیه کنید تا با امکانات حرفه­ای آن آشنا شوید.

فاکتورهای مهم در هنگام خرید چرخ خیاطی

سرعت انجام دوخت و دوز:

یکی از فاکتورها در هنگام خرید چرخ خیاطی سرعت دوخت و دوز آن است. برای مصارف تجاری از چرخ خیاطی صنعتی با سرعت بالا حدود هزار تا ۵ هزار کوک در دقیقه استفاده ­شود.

این چرخ­ها کلید مخصوصی جهت کنترل سرعت دارند. برای مثال در دوخت پارچه چرمی برای بالا بودن دقت سرعت دستگاه را باید پایین باشد چون ممکن است سوزن چرخ بشکند. برای پارچه­های نازک سرعت چرخ خیاطی می­تواند بالا باشد.

میزان سطح صدا:

چرخ­های خیاطی در هنگام استفاده از خود صدا تولید می­کنند که بیشتر مربوط به صدای دینام است. میزان صدا در چرخهای مختلف متفاوت است و در هنگام خرید یکی از مواردی است که بسیار به آن توجه می­شود.

مدل­هایی از چرخهای خیاطی که فاقد دینام بوده و صدای بسیار کمی تولید می­کنند به نام ماکو گرد است و به گونه­ای طراحی شده­اند که میزان مصرف برق در آنها پایین است. و تا زمانی که دستگاه شروع به دوخت و دوز نکند، برقی مصرف و صدایی نیز تولید نمی­شود. این چرخ­ها ارزان­تر هستند.

مدل­های مختلف دوخت:

بسیاری از چرخ­های خیاطی که قابلیت انجام مدلهای مختلف دوخت را دارند می­توانند طرح­های مختلف را بر روی پارچه­های مختلف ایجاد کنند. این مدلهای دوخت برای تزیین یا ایجاد حاشیه لباس و … استفاده می­شود.

با توجه به قیمت و مدل این مدل چرخ­ها تعداد مدلها می­تواند متفاوت باشد. هر چه تنوع دوخت بیشتر باشد قیمت چرخ خیاطی هم گرانتر است.

ابعاد و وزن چرخ خیاطی و پایه آن:

اگر که خانه کوچکی دارید بهتر است چرخ خیاطی با ابعاد کوچکتر و درنتیجه وزن کمتر خریداری کنید.

چون چرخ­های بزرگ دارای میز و پایه بزرگی هستند به جای بیشتری برای نگهداری احتیاج دارند. در مواردی هم این چرخ­ها دارای میز با قابلیت جمع شوندگی را دارند که در صورت استفاده نکردن می­توان ان را جمع کرد و در گوشه­ای قرار داد.

چرخهای کوچک­تر وزن کمتری دارند و جابجایی آنها راحتتر است اما چون قدرت چرخهای بزرگتر بیشتر است پارچه­های ضخیم­تر به خوبی با آنها قابل دوخت هستند.

همچنین چرخ­های صنعتی دارای پایه­های چوبی هستند که فضای بیشتری را در اختیار خیاط قرار می‌دهد اما چرخ خیاطی­های خانگی این قابلیت را ندارند. برای کارگاه و مکان­های تجاری بهتر است مدل­های صنعتی و بزرگ با پایه را انتخاب کنید تا استفاده بیشتری ببرید.

بودجه خرید چرخ خیاطی:

تا پولی نباشد خریدی انجام نمی­شود پس مهمترین فاکتور بودجه است که با توجه به قابلیت­ها و نیازهایی که از یک چرخ­خیاطی داریم باید متناسب با بودجه خود خرید کنید.

چرخ­هایی که قابلیت­های متنوع و ابعاد بزرگتری دارند قیمت بالاتری نیز دارند. به طور کلی چرخ­های مکانیکی قیمت کمتری نسبت به برقی و بعد از آن چرخ­های دیجیتالی دارند.

قابلیت سوزن نخ کردن در چرخ خیاطی:

سوزن نخ کردن در چخ خیاطی معمولا تا حدودی کار دشواری است مخصوصا برای افرادی که از نظر بینایی دچار مشکل می­شوند. به همین دلیل در بسیاری از چرخ­ها این قابلیت ایجاد شده که به طور خودکار نخ از سوزن رد شده و آماده دوخت است.

دوخت بر روی پارچه­های ضخیم:

چرخ­های خیاطی که قابلیت دوخت پارچه­های ضخیم را دارند معمولا دارای قدرت موتور بالایی بوده و بدون مشکلی پارچه­های ضخیم را می­دوزند.

چراغ روشنایی و باتری:

در برخی از چرخ­های خیاطی چراغ روشنایی تعبیه شده تا در هنگام دوخت کاربر چرخ راحتتر باشد.

برخی از دستگاه­ها هم از برق و هم از باتری استفاده می­کنند تا در نبود برق  از نیروی باتری جهت دوخت و دوز استفاده شود.

ضمانت پس از فروش:

همیشه در هنگام خرید یک وسیله حتی چرخ خیاطی بهتر است به سراغ مدل­هایی که دارای ضمانت پس از فروش و گارانتی هستند بروید تا در صورت بروز مشکل و خرابی در دستگاه بتوانید آنها را رایگان یا بدون دردسر تعمیر کنید.

 

بهترین اسپری تاخیری و حجم دهنده دیجی کالا | قیمت النگو طلا دیجی کالا | کرم موبر تناسلی | قیمت پارکت چوبی دیجی کالا | کوله پشتی اسپرت دیجی کالا | ساعت ضد آب دیجی کالا | بهترین برند قابلمه آلمانی | استخر بادی بزرگ | ظروف آرکوپال فله ای دیجی کالا | قیمت پرایمر دیجی کالا | خرید کاپشن چرم مردانه ارزان دیجی کالا | بهترین ابگرمکن دیواری کم فشار و بازده انرژی a | پرفروش ترین خردکن | اجاق گاز رومیزی ارزان قیمت دیجی کالا | بهترین مارک بی بی چک که زود نشون میده | بهترین کاندوم برای جلوگیری از بارداری |

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بازدید : 219 views بار دسته بندی : راهنمای خرید از سایت دیجی کالا تاريخ : 3 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.